fredag den 23. august 2013

Fear The Frog - the RIOT

Hej CollegeFootballDK læsere.

Mit navn er Mathias Torp, jeg er for det næste 4 måneder studerende på TCU. I den forbindelse er jeg selvfølgelig også inde omkring footballholdet (derfor denne blog), hvilket vil være hvad mine Fear The Frog indlæg vil handle om.

Da dette er det første blogindlæg herinde vil jeg starte med at fortælle en smule om TCU football.


TCU spiller i Big 12 sammen med en masse af de andre større Tx. skoler (UT, A&M, Baylor m.fl). Det er deres andet år i denne konference, hvor de før var placeret (og dominerede) Mountain West Conference. HC Gary Patterson har været hos holdet i mere end årti og har 15 (eller 16) mesterskabsringe med TCU, 13 som HC. Ifølge Coach P's eget udsagn lider TCU i år af manglende erfaring, om det er godt eller skidt er det nok for tidligt at bedømme, men det er i al fald for tidligt at bestille flybillet til Pasadena (hvor der spilles Rose Bowl) - igen hans ord. Da TCU er en "lille" privatskole med 8500 elever er det begrænset hvor mange scholarships de kan give ud (og mængden bli'r endnu mere begrænset pga så få seniors på holdet) sammenlignet med f.eks. UT. En 14-15 stykker skal vi forvente.

I overskriftens undertitel, the RIOT, er der noget underforstået. the Riot er en studenter organisation på TCU, der forsøger at promovere al sport på skolen (de har bl.a. sat rekorder i tilskuertal til Women's Volleyball og Women's Soccer). Jeg var til mit første møde med dem i går, hvor Coach P kom og hvorfra jeg har ovennævnte udtalelser. Jeg regner med at bruge en del tid med disse og igennem dem også komme nærmere ind på livet af holdet, da football uden tvivl er den dominerende sport herover (selvom riffelholdet klarer sig bedst).

I år starter vi ud til Cowboys Classic, sjovt nok i Cowboys Stadium mod LSU på nationalt TV. Jeg er desværre ikke selv i stand til at se kampen, men skal nok bruge den med mine andre internationale venner i sofaneseren. Ugen efter står den på første regulære hjemmekamp mod en FBS skole kl 11am - så den står på morgenbajere og hele lortet inden Pachall, Verrett og Fields kører dem over.

Det første indlæg her var bare lige en lille introduktion og I kan godt regne med, at der kommer mange flere.

RAH RAH TCU

Ingen kommentarer :

Send en kommentar